Cannot get SSL working on windows

SpaceNerd shared this question 1 month ago
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Hallo folks,

first of all nice move that you provide eBlocker for testing on Raspberry and other hardware. It seems to work fine on non encrypted connections (like http://setup.eblocker.com/). However as soon as I try to access webpages over SSL everything breaks. Loading delay is very long - not all pages load all of the time. If the pages load, then the eBlocker Icon is not visible, the regular commercial is visble again and the SSL certifcate shown in the browser is not the eBlocker certificate.

Can you help me troubleshoot my problems?

- Setup: Router Netgear R7800 with current stock firmware.

- eBlocker: 1.9.5 on RaspberryPi2, automatic mode, connected via LAN

- Device: Windows10 PC, connected via WiFi, Google Chrome Version 63.0.3239.84

- eBlocker SSL enabled as described in the manual, root certificate installed in Windows and visible within chrome


- Avast Virus Scanner running, component web security completely disabled, HTTPS scanning disabled.

- Go to an SSL webpage like https://web.de, notice the missing eBlocker Icon, notice the commercials. Click on the lock icon in the URL label and click on certificate - shouldn't here be the eBlocker self signed certificate be visible?

/P+8KavcRN6U4AAAAAElFTkSuQmCC

Thanks for your support and greetings.

Comments (11)

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In the meantime I tried SSL in Android. However I get the same broken behavior. So it does not seem to be a problem with Windows.


Further the SSL settings of eblocker seem to be broken. Enable SSL globally, then disable it on the per device settings page. However all SSL connections still fail on devices where SSL is disabled.

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Please Update to the eBlockerOS 1.11.9!

We improved the SSL / HTTPS handling in the actual eBlockerOS version 1.11.9 a lot!

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Hi Tim,

thanks for the info, that sounds promising. However I am using my own RPi and your webpage only provides 1.9.5 as latest image for download. Where can I get the current version for download as image?

Thanks and Merry Christmas to the whole team!

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Please use the eBlockerOS 1.9.5 image and update from this image to the actual 1.11.9 version.You will need an eBlocker license key for the update.

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... same for me. Struggling with the same issue

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Ich beobachte dasselbe Problem bei aktivierter SSL Unterstuetzung seit der Aktualisierung vom 1.1.2018:

eBlocker OS Version: 1.11.9

eBlocker Filter Version:2017-12-31-08-00-11


Mit vorherigen Filter Versionen ging es noch (OS Version war auch da schon 1.11.9)


wenn ich SSL-Unterstuetzung deaktiviere verschwindet das Problem

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Nachtrag: man bekommt neuerdings ebenfalls oft solche Warnungen bzgl. erkannter angeblicher tracking links, die mit vorherigen Filter Versionen kein Problem waren, Z.B.>


Tracking-Link erkannt eBlocker hat einen Tracking-Link erkannt, der Ihren Seitenaufruf erfassen will.

Dieser Link führt zu z-freunde-international.de. Leider konnte eBlocker die Ziel-Website des Links nicht erkennen.

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ich hab wegen der Tracking-Link Erkennung den eBlocker vom Netz nehmen müssen.

Nicht nur bei Webseiten gibt es Probleme.

Auch Geräten wie PhilipsHue oder Sonos funktionieren nicht mehr richtig.

Sync von Apps üder Apple iCloud schlagen fehl.

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bleibt zu hoffen, dass das rasch gefixt wird.

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Ich bin nun seit zwei Tagen mit dabei. Das Konzept ist toll aber an der SSL / Zertifikats Thematik verzweifle ich auch gerade. Ständig ist das Zertifikat „out of date“. Ich hoffe auch baldigst auf eine stabile Version

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Nach Update der Filter und Neustart funktioniert es wieder. Siehe auch hier: http://user.forum.eblocker.com/topic/eblocker-funktioniert-seit-01-01-nicht-mehr-newyearbug